2021. július 5., hétfő

Az utolsó villamosok Londonban, 1952 júliusában.

 Az 1860-tól jártak Londonban a villamosok. Ezeket az első járműveket még ló vontatta, amely eleinte nagy ellenkezést váltott ki a londoniak között. Mivel a síneket az út felszínére helyezték, így akadályozták a többi közlekedőt. Az 1870-ben  a Parlament törvénybe iktatta, hogy a síneket le kell süllyeszteni az út vonalával egy szintbe, hogy ne akadályozzák a forgalmat. Az utak és a sínek karbantartásának a költsége a villamos társaságokat terhelte. Ezután a törvény után egyre több villamos vonal épült, hamarosan ez lett a legnépszerűbb tömegközlekedési eszköz, mivel olcsóbb és biztonságosabb volt, mint a többi.


1901-től kezdték bevezetni a villamos árammal működő villamosokat. Az utolsó lóvasút 1915-ben közlekedett. Az 1930- as évek közepétől miután megjelentek az első buszok, melyek olcsóbbaknak és modernebbeknek számítottak. Valamint nem voltak az előre kiépített sínekhez kötve, így olyan utcákba is eljutottak, ahová a villamosok nem. A második Világháború után az elavult síneket és járműveket már nem újították fel, hanem helyettük inkább buszokat vettek. Az utolsó villamos 1952. július 6-án indult útjára. Ettől kezdve egészen 2000-ig nem is közlekedtek villamosok.


2000. májusában indították újra a villamos járatokat London déli részén, hármas, négyes és ötös zónán keresztül. A kocsik modern, a mai igényeknek megfelelően vannak kialakítva. A padlózat a padkával egy vonalban van, megkönnyítve a tolókocsival valamint a babakocsival közlekedők dolgát. Buszbérlettel lehet közlekedni a villamosokon. Napi, heti, havi vagy éves metróbérlettel csak abban az esetben, ha hármas, négyes és ötös zónára is szól a bérletünk.



Forrás: vintagenewsdaily, wikipédia

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

San Francisco kínai negyede a 19. század végén.

Az Amerikai Egyesült Államok legrégebbi kínai negyede San Franciscóban jött létre az 1840-es években. A XIX. századi kínai bevándorlók számá...