A 19. század végéig Nagy-Britannia keleti partján nem volt egy önálló, a szigetország északi és déli felét összekötő folytonos vasútvonal, a vonatoknak a nyugati part felé kellett kikerülniük a Forth folyó torkolatát. Ezért több hidat is építettek, hogy áthidalják a folyót, s ezek egyike volt a Forth Bridge (más néven Firth of Forth Bridge vagy Forth Railway Bridge).
A Forth Bridge egy konzolos vasúti híd a skóciai Edinburgh közelében a Firth of Forth tengeröböl felett. Teljes hossza 2528 méter, legnagyobb támaszköze 520 méter. Sokáig a világ leghosszabb vasúti hídja volt. Jelenleg naponta 190-200 vonat halad át rajta.
1883 februárjában álltak neki a híd építkezési munkálatainak (1882-ben már elkezdték az acélszerkezet összeállítását), amelyet John Fowler és Benjamin Baker építőmérnökök terveztek. Az acélból készült konzolos, rácsos, kétvágányú vasúti híd egyedi kialakítása lenyűgözte a mérnököket – az egyik legrégibb hídépítési módszert alkalmazták. A három, 100 m magas konzol (torony) osztja a 46 méter magasan futó, 2,5 km hosszú utat négy részre.
1889 decemberében fejezték be a hidat; s a következő hónapokban tesztelték (a tervezett teherbírásnál kétszer nehezebb vonatokkal). 1890. március 4-én került sor az ünnepélyes átadásra: a walesi herceg (a későbbi VII. Edward király) nyitotta meg a Forth Bridge hidat.
A képek 1886 és 1890 között készültek.
Fotók: www.theforthbridges.org, flashbak.com
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése